Vanuit mijn eigen werk bij de brandweer in de Veiligheidsregio Brabant Zuidoost (Eindhoven), ervaar ik dat we een andere generatie mensen bij de brandweer krijgen. Veelal minder technisch, minder hands on. Daarnaast neemt de hoeveelheid inzetten en daarmee de ervaring af.
Anderzijds wordt de maatschappij steeds complexer en kritischer, dat vraagt om goed brandweeroptreden.
Een goede visie op opleiden en trainen is hierbij van essentieel belang. De invulling van die visie moet gericht zijn op onder andere de energietransitie.
Het basis kennisleren (theorie) wordt veelal vervangen door middel van digitale leeromgevingen. Dit vind niet meer klassikaal plaats maar wanneer de student het wil, op de plaats waar de student het wil.
Het praktijkleren vraagt om nieuwe leervormen. Dit komt o.a. door kosten, uitvoerbaarheid, schaalbaarheid, milieu, gezondheid, etc. Hierbij zijn virtuele trainingen en schaalmodellen een mogelijke oplossing.
Dit alles willen we in een interactieve workshop verwerken, waarbij we gebruik maken van de virtuele oefensystemen van FlashgroupXR en de EV-trainer van TSS.
Frank Poels onderzoekt innovatieve leermethoden en de impact van technologie op onderwijs. Ontdek hoe toekomstige leeromgevingen zich kunnen aanpassen aan de behoeften van moderne studenten en professionals.
Tijd: 10:30 - 12:00
Frank Poels onderzoekt innovatieve leermethoden en de impact van technologie op onderwijs. Ontdek hoe toekomstige leeromgevingen zich kunnen aanpassen aan de behoeften van moderne studenten en professionals.
Tijd: 13:15 - 14:45
Oekraïense hulpverleners bezochten het koninkrijk ...
De hulpverleningszones in Vlaanderen 2020
De gevaren van sociale media
Activiteitenverslag Netwerk Brandweer 2019
Een dankwoord van de Oekraïense hulpverleners aan ...